شپشه قرمز آرد

شپشه قرمز آرد

شپشه قرمز آرد یا سوسک ارد چیست؟

شپشه قرمز ارد یا سوسک آرد چیست؟، نوعی سوسک تیره، معروف به سوسک آرد، یک حشره موذی رایج است که به دلیل حمله و آلوده شدن به آرد و دانه ذخیره شده شناخته می شود. آنها یکی از رایج ترین و مخرب ترین آفات حشرات برای غلات و سایر محصولات غذایی هستند که در سیلوها، انبارها، فروشگاه های مواد غذایی و خانه ها نگهداری می شوند. “اشتباه” در نام سوسک به دلیل گیج شدن آن است با سوسک آرد قرمز، نه به دلیل الگوی راه رفتن آن.
سوسک های آرد جزء آفات انباری می باشند و در کارخانه ها و انبار های آرد به فراوانی یافت می شوند و از اعضای سوسک های جنس Tribolium یا Tenebrio می باشند.

شپشه قرمز آرد

ششپشه قرمز آرد، از آفـات مهـم مـواد انباری به شمار می آید که نه تنها در اثر تغذیـه زیـان های قابل توجهی را به محصول وارد می کند، بلکـه بـه علـت افزایش سریع جمعیت، محـصول انبـاری را بـا مـدفوع و پوسته های لاروی خود آلوده کـرده و از مرغوبیـت آن بـه شدت می کاهد.

۴۰ درصد تخفیف آخر سال ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

تغذیه سوسک های آرد

تغذیه سوسک های آرد، این سوسک ها به محصولات دانه ای ذخیره شده مانند ارد، ارد گندم، سبوس گندم، غلات، برنج، وعده های غذایی، کراکر، لوبی، ادویه، ماکارونی، مخلوط کیک، غذای خشک حیوان خانگی، گل خشک،شکلات، آجیل، دانه ها و حتی حیوان های خشک شده موزه حمله می کنند.

شپشه قرمز آرد

چرخه زندگی شپشه قرمز آرد

چرخه زندگی سوسک آرد، این سوسک ها می توانند در تمام طول سال در مناطق گرم تولید مثل کنند. چرخه زندگی از ۴۰ تا ۹۰ روز طول می کشد و بزرگسال می تواند سه سال عمر کند. همه اشکال چرخه زندگی ممکن است همزمان در محصولات غلات آلوده وجود داشته باشد.

مصارف سوسک قرمز ارد Red Flour Beetle و سوسک گیج ارد Confused Flour Beetle

مصارف سوسک قرمز ارد، سایت مهندس محمد آروین: بصورت اختصار می توان نوشت لارو CFB و لارو RFB، اما باید توجه کنید گفتن اسامی مختلف روند فروش و بازاریابی را در آینده کاملا مختل خواهد کرد، مشتریان نخواهند فهمید اسم اصلی حشره چیست، و سردرگم خواهند شد، پس از امروز این دو حشره را به اسم سوسک قرمز آرد و سوسک گیج آرد خواهیم شناخت و معرفی می کنیم.

۴۰ درصد تخفیف آخر سال ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

مصرف کننده های این دو حشره خزندگان مثل مارمولک، آفتابپرست ها و بسیاری دیگر از خرنده ها خواهند بود، دوزیستان مثل قورباغه و وزغ ها، پرنده ها مثل ماکیان و طیور و پرنده های زینتی ریز جثه مثل فنچ، قناری، جوجه کبوتر، جوجه بلدرچین و جوجه مرغ ها، ماهی های آکواریومی و گوشتخوار، بچه ماهی ها، گنجشک ها، بندپایان شکارچی مثل عقرب ها، عنکبوت ها، رطیل، تارانتولا ها، پستانداران کوچک، جونده ها مثل همستر، موش ها، جوجه تیغی ها، مرغ مینا و بسیاری از حیوانات دیگر می توانند از این دو حشره هم لارو هم شفیره و هم اینکه سوسک را تغذیه کنند.
سوسک کمی بو می دهد و ممکن است حیوانات گاهی اوقات از آن تغذیه نکنند. اما شفیره و لارو را حتما خواهند خورد.

راه های پیشگیری و مبارزه با شپشه قرمز آرد

برای افرادی که نیاز به این حشره ندارند یا برای آنها مزاحمت ایجاد کرده است به مطالب زیر توجه کنند:

نکات پیشگیری از سوسک آرد قرمز و گیج

برای جلوگیری از هجوم سوسک های ارد به انبار یا خانه شما باید موارد زیر را انجام دهید:
مهندس محمد آروین گفت: هرگز غلات کامل، غلات، مخلوط کیک، ارد ، آرد نان، کیسه های ادویه، غذای خشک سگ، دانه پرندگان و غیره را بدون بررسی سوراخ های ریز کیسه ها و یا جعبه ها، نخرید. سوراخ های ریز در کیسه یا جعبه می تواند نشان دهنده وجود سوسک های آرد در داخل کیسه باشد.

۴۰ درصد تخفیف آخر سال ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

هر محصول آلوده ای که در خانه پیدا کردید باید فورا دور ریخته شود. سعی نکنید سوسک های آرد داخل جعبه را منجمد یا بکشید. انجماد به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت سوسک های بالغ را از بین می برد، اما ممکن است بر لارو تأثیری نگذارد. همچنین هیچکس دوست ندارد سوسک های مرده آرد را در غذای خود بخورد!
تمام غلات، غذای سگ، مخلوط کیک، ادویه جات و غیره را که در یک کیسه کاغذی یا جعبه موجود است، داخل یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده قرار دهید، یا بهتر است، محتویات آن را در یک ظرف پلاستیکی هوادار با درب محکم خالی کنید.

همیشه هنگام خرید مواد غذایی از سوپر مارکت های کم هزینه یا انبارهای ترخیص احتیاط کنید.
تله های چسبنده مانند تله حشرات را در انبار یا محل نگهداری مواد غذایی نگه دارید تا فعالیت حشرات را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید.
انباری و محل نگهداری مواد غذایی را تمیز، خشک و بدون خرده نگه دارید. قفسه ها را مانند هر سطح دیگری در خانه خود جاروبرقی بکشید و جارو بکشید. به شکاف‌های کناره‌های قفسه‌ها که ممکن است خرده‌های غذا در آنجا جمع شود توجه کنید. وجود خرده های غذا نه تنها به سوسک های آرد کمک می کند تا زنده و تکثیر شوند، بلکه به سوسک ها و سایر حشرات نیز کمک می کند.

اگر سوسک های آرد را در خانه خود پیدا کردید، کارهایی که باید انجام دهید این است:

تمام محصولات غذایی ذخیره شده در انبار یا محل نگهداری مواد غذایی را بررسی کنید. هر محصولی که حاوی آرد است، مخصوصاً آرد نان و آرد گندم کامل (بدترین آنها) باید بررسی شود. همچنین، مخلوط کیک، کنجاله ذرت، غلات، ادویه جات ترشی جات، غذای خشک سگ، غذای پرندگان و دانه پرندگان، هر چیزی که محصولی بر پایه دانه خشک است باید بازرسی شود. در ظرف را باز کنید و محتویات آن را در یک کاسه بزرگ بریزید و سوسک را بررسی کنید. اگر شواهدی از وجود سوسک پیدا کردید، آن محصول را فورا دور بیندازید و اگر اخیراً خریداری کرده اید، آن را به فروشگاه برگردانید و پول خود را پس بگیرید.

۴۰ درصد تخفیف آخر سال ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

انباری یا محل نگهداری مواد غذایی را کاملاً خالی کنید، جاروبرقی را بکشید و دیوانه وار تمیز کنید! اطمینان حاصل کنید که هیچ جا خرده های غذایی وجود نداشته باشد و کل منطقه تند و دهانه باشد.
مزرعه آروین: آستر قفسه های قدیمی یا فرسوده را با آستر قفسه نچسب جایگزین کنید. از روزنامه یا کاغذ استفاده نکنید. همیشه از چیزی استفاده کنید که بتوانید آن را با یک حوله مرطوب پاک کنید و تمیز کنید.

آسترهای چسبنده برای بسیاری از آفات از جمله سوسک ها منبع غذایی مناسبی هستند.
ترک ها و گوشه های قفسه را با یک حشره کش اسپری کنید.
پس از خشک شدن قفسه ها، تمام مواد غذایی را تعویض کنید. مطمئن شوید که تمام غذاها، کیسه ها، جعبه ها و غیره را به طور کامل بررسی کرده اید.
از مانیتورها و تله هایی مانند تله حشرات حرفه ای یا تله ای با فرمون (جاذب جنسی) مانند تله پروانه آفت پروانه و سوسک استفاده کنید. این تله‌ها را مستقیماً در قفسه‌ها در کنار مواد غذایی مشکوک قرار دهید و آنها را آویزان نکنید یا در مکان‌هایی قرار ندهید که سوسک‌ها برای رسیدن به آن‌ها مشکل دارند.

مبارزه بر علیه حشره شپشه آرد

از آنجایی که حشره کامل و حالات دیگر تکاملی آن نسبت به سرما و گرما حساسیت دارند، در زمستان و در حرارت های زیر صفر می توان در و پنجره انبار آلوده را چند روز باز گذاشت و در روزهای بسیار گرم تابستان نیز همین عمل را می توان انجام داد.
در منازل آرد های آلوده را می توان در تابستان زیر آفتاب پهن کرد و با الک کردن آنها تخمها و فضولات و لاروها را از داخل آن خارج نمود.
در مبارزه شیمیایی ضد عفونی انبار قبل وبعد از انبار کردن مواد غذایی توصیه می شود.

۴۰ درصد تخفیف آخر سال ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

ارتباط با مهندس محمد آروین

تماس و ارسال پیامک :   ۱۸۲۶|۶۸۲|۰۹۱۲
با شماره واتساپ :       ۱۸۲۶|۶۸۲|۰۹۱۲

بیشتر در مورد لارو های سوسک آرد، میل ورم و پرورش میل ورم بخوانید!

– سرمایه لازم برای راه اندازی مزرعه میل ورم
– سیکل یا چرخه زندگی سوسک زرد آرد (کرم میلورم)
– درباره مهندس محمد آروین
– پرورش میل ورم سوسک تاریکی دوره آموزشی
– چرا جیرجیرک؟
– میل ورم را کجا بفروشیم ۳ نکته کاربردی
– اینستاگرام آروین فید
– پرورش سوسک آرد و معرفی این حشره – میشه بهش مینی ورم Mini worm هم گفت.
پرورش سوسک CFB

۴۰ درصد تخفیف آخر سال ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.
Drkhastha

ثبت درخواست محصولات و خدمات

به چه محصول و خدمتی نیاز دارید؟
درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام محمد آروین عضو شوید.

4 نظر درباره “شپشه قرمز آرد

    1. اقا محسن کجاست مغازه است یا خونه ؟
      اگه خونه است که اون مقدار رو الک کنید بعد تفت بدید با گرما
      اگه مغازه هستید هم هیمنطور و بعدش کف تمیز کنید و بعدش جاروبرقی کمک بگیرید
      از ۹۰ درصد ظرفها و وسایل بالا میرن

  1. سلام چند تا گونی از برنجام سوسک زده
    حالا الان کل خونه پر سوسک شده
    چجوری باید از بین ببرمشون

    1. درود اقا امیر
      چه نوع سوسکی زده ببین سوسک کم باشه میشه رفع کرد با الک کردن که سوسک ها از شیار الک اشپزخونه بریزن پایین زیرش هم گونی سفید بزاری ببینی یه لگن اب که بیافتن تو اب دوباره در نرن تو خونه
      بعدش در جای خنک انبار کنی داخلش سیر بندازی و کارایی که شمالی های عزیز انجام میدن
      اگه حشره زیاد باشه عملا بدرد نمیخوره باید ببینی چقدر سوسک زده در اصل شما سوسکی که حرکت میکنه می بینی در کنارش داخل گونی لارو یا کرم این حشره هست و همون سوسکا یا حشره ای که می بینید داخل برنج هم تخم گذاشتن
      پس شما سوسک ها رو از بین ببری لارو و تخم ها می مونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *