کیتین میلورم 4 کاربرد

کیتین میلورم 4 کاربرد

کیتین میلورم ۴ کاربرد

این مقاله در مورد کیتین میلورم به صورت ساده و روان توضیح خواهم داد و سعی می کنم از کلمات و جملات ساده برای درک بهتر استفاده کنم.پس این مقاله را تا انتها بخوانید و با ارسال لینک برای دوستانتون به صنعت پرورش حشرات کمک کنید یا می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید و در اینترنت منتشر کنید. (با ذکر منبع)

کیتین حشرات چیست؟

کیتین حشرات چیست؟: در دنیا در سالهای اخیر علاقه زیادی برای استفاده از حشرات خوراکی در تغذیه دام و طیور و آبزیان بوجود آمده است. و کم و بیش در کشور ما هم در حال رشد و استفاده از حشرات خوراکی وجود دارد.
آیا می دانستید که تمامی حشرات اسکلت خارجی می‌سازند که بر پایه کیتین است.
تعیین مقدار دقیق کیتین در حشرات به دلیل کاربرد این ماده در صنایع مختلف و گوارش اندک در اکثر گونه‌های دامی، ضروری است.

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

کیتین میلورم یک ماده طبیعی است که از پوست و لارو میلورم استخراج می‌شود. این ماده از خانواده پلی‌ساکاریدها است و در ساختار خارجی حشرات و جانوران دریایی مانند خرچنگ‌ها و میلورم‌ها وجود دارد.

مقدار بیشینه توصیه شده کیتین در خوراک طیور

با توجه به مقدار بیشینه توصیه شده کیتین در خوراک طیور در سطح ۷ گرم در کیلوگرم و تاثیر کیتین در محاسبه پروتئین کل، تعیین مقدار کیتین حشرات قبل از مصرف در جیره ضروری است و بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق، استفاده از روش خالص‌سازی شیمیایی جهت تعیین میزان کیتین حشرات، پیشنهاد می‌شود. نویسنده: مهدی امیرصادقی و امیرحسین علیزاده قمصری.

استفاده از میلورم به عنوان منبع کیتین و کیتوسان

کیتین فراوان‌ترین پلیمر زیستی بعد از سلولز است و شباهت ساختاری زیادی نیز با سلولز دارد. کیتین و کیتوسان کاربردهای صنعتی وسیعی در صنایع مختلف از جمله پزشکی، مهندسی بافت، انتقال دارو، مهندسی ژنتیک، پانسمان و ترمیم زخم، سلول های بنیادی، کاغذسازی، دندانسازی، تولید لنزهای چشمی، نساجی، تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی، عکاسی، تصفیه آب و فاضلاب، تولید محصولات آرایشی و مراقبتی شخصی، تولید سمعک و غیره استفاده می شود.

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

در حال حاضر، منابع طبیعی اصلی تامین کیتین پوسته خرچنگ و میگو است. با این حال، در دسترس بودن آنها بسیار وابسته به فصل است و تولید مستمر آنها سخت می‌باشد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود بازار جهانی کیتین و کیتوسان با نرخ رشد سالانه ۱۵.۴ درصد افزایش یابد، یافتن منابع جدید برای برآورده کردن این تقاضای رو به رشد به روشی پایدار، مهم است.

یکی از جذاب ترین گزینه ها استفاده از حشرات و به ویژه استفاده از کرم های خوراکی است. استخراج کیتین و کیتوسان از حشرات نسبت به منابع موجود از نظر روش‌های استخراج، مصرف شیمیایی، زمان و عملکرد سودمندتر است.

محققان دریافتند که کیتوسان حاصل از پودر میلورم دارای ساختاری مشابه با کیتوسان تجاری است و در چندین آزمایش فعالیت ضد میکروبی را نشان داد.

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

کیتین حشرات چیست و چه کاربردی دارد؟

حشرات برای دگردیسی و بالغ شدن نیاز به تعویض کوتیکول قدیمی با کوتیکول جدید دارند. کوتیکول خارجی‌ترین جزء حشرات است که تمام قسمت‌های خارجی بدن بی‌مهرگان را می‌پوشاند همچنین در برخی از قسمت‌های داخلی بدن حشرات نیز به مقدار کم وجود دارد.

کوتیکول از سه لایه epicuticle, exocuticle و endocuticl تشکیل می‌شود. ساختار اگزوکوتیکول و اندوکوتیکول کیتینی است در حالی که اپی کوتیکول حاوی مقدار کمتری کیتین است. تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ تا ۵۰% از وزن‌خشک کوتیکول حشرات، از کیتین است

کیتین (Chitin) پلیمر بلندی از n-استیل گلوکزامین، مشتقی از گلوکز است که از واژه یونانی کیتون، به معنای پوشش سخت گرفته شده ‌است.

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

کیتین از نظر ساختاری مشابه سلولز یک پلیمر ساختاری است و از زیر واحدهای گلوکز که توسط پیوندهای (β- (۱ → ۴ به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده است؛ وقتی در داخل یا خارج سلول به صورت سازمان یافته ترشح می‌شود , فیبرها پیوندهای ضعیفی بین یکدیگر ایجاد می‌کنند. این پیوندها به کل ساختار استحکام می‌بخشد.

کیتین و سلولز هر دو از مونومرهای گلوکز ساخته می‌شوند, در حالی‌که کراتین یک فیبر پروتئینی است. تفاوت این ماده با سلولز در یک گروه هیدروکسیل متصل به مونومر سلولز است که در کیتین با یک گروه استیل‌آمین جایگزین می‌شود. از نظر عملکردی، کیتین بیشترین شباهت را به پروتئین کراتین دارد.

کیتوسان یک پلی ساکارید است که به عنوان مشتق عملکردی کیتین توصیف می‌شود. پلیمری که ۱۰۰% گروه‌های آمین آن استیل دار شده باشد را کیتین و پلیمری بدون گروه های آمیدی (۱۰۰ درصد گروه آمین) را کیتوسان می‌نامند. به طور قراردادی وجود ۵۰% گروه های آمیدی، به عنوان مرز بین کیتین و کیتوسان در نظر گرفته می‌شود.کیتوسان یک پلیمر غیر‌سمی با قابلیت جذب بالا است. این ماده امکان تجزیه در طبیعت را دارد و با محیط زیست کاملا سازگار است.

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.
فروش پودر میل ورم درجه یک و با کیفیت - کیتین میلورم
فروش پودر میل ورم درجه یک و با کیفیت (فروشگاه سایت محمد آروین)

مطالب پیشنهادی مرتبط با آموزش پرورش کرم میلورم

برروی لینک های زیر کلیک کنید و مطالعه کنید مطالب مفید و کاربردی هستند:

میل ورم را کجا بفروشیم ۳ نکته کاربردی
فروش و بازاریابی حشرات میلورم | میل ورم مارکت
پرورش میل ورم سوسک تاریکی دوره آموزشی
۳ راز مخفی تغذیه میل ورم
سرمایه لازم برای راه اندازی مزرعه میل ورم
خرید سوسک مولد میل ورم جهت پرورش ۱۰۰۰ عدد

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

کاربردهای کیتوسان

استفاده از نانوذرات کیتوسان برای انتقال داروهای ضد هورمونی، انسولین و داروهای ضد سرطانی
درمان سوختگی
داروهای ترمیمی زخم
جلوگیری از فساد میوه و سبزیجات با ایجاد یک لایه نازک از کیتین و کیتوسان بر روی آن‌ها
استفاده به عنوان کود آلی برای گیاهان
تولید لنزهای تماسی به علت خصوصیات کیتوسان مانند وضوح نوری ، پایداری مکانیکی ، اصلاح نوری کافی ، نفوذ پذیری گاز (به ویژه نسبت به اکسیژن) و سازگاری با سیستم ایمنی
افزایش ماندگاری غذا به دلیل خاصیت ضدمیکرب و آنتی‌اکسیدان
استفاده از کیتوسان در صنعت تصفیه آب با به دام انداختن یون های سنگین در آب
استفاده در صنعت کاغذ سازی به علت شباهت ساختاری کیتوسان به سلولز

کیتین میلورم ۴ کاربرد
کیتین میلورم

کیتین میلورم ۴ کاربرد

کیتین میلورم به دلیل ویژگی‌های خاص خود، کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. برخی از کاربردهای کیتین میلورم عبارتند از:

صنایع غذایی: مهندس محمد آروین (دانش آموخته مهندسی صنایع غذایی مدرس و سخنران پرورش حشرات) گفت : کیتین میلورم به عنوان یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی، در تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده می‌تواند به عنوان یک عامل ضد اکسیدان، ضد میکروب و ضد قارچ در محصولات غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.

۴۰ درصد تخفیف تا ۵ اردیبهشت ⌛ برای همه دوره های آموزش پرورش حشرات
نام حشره مورد نظر + ۴۰ درصد را با پیامک یا واتساپ به شماره ۰۹۱۲۶۸۲۱۸۲۶ بفرست.

صنایع دارویی: کیتین میلورم به دلیل خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، در تولید داروها و مکمل‌های غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌ها مانند آرتروز، التهاب مفاصل و زخم‌های پوستی موثر باشد.

صنایع آرایشی و بهداشتی: کیتین میلورم به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی خود، در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده می‌تواند در تقویت ساختار مو، پوست و ناخن‌ها موثر باشد.

صنایع نساجی: کیتین میلورم به دلیل خواص مکانیکی و مقاومت بالای خود، در تولید الیاف نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الیاف می‌توانند در تولید پارچه‌های مقاوم و با کیفیت بالا مورد استفاده قرار بگیرند.

با توجه به این کاربردها، کیتین میلورم می‌تواند به عنوان یک منبع قابل توجهی از مواد خام با ارزش در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

محتوای کیتین کرم میل ورم

تهیه شده از ۱۰۰٪ کرم میلورم طبیعی به عنوان ماده خام و بیش از ۸۵٪ از محتوای چربی حذف می شود.
سرشار از پروتئین (۵۷%)، چربی (۲۵.۵%)، کیتین میلورم ، پپتیدهای ضد میکروبی، دفنسین ها، ۱۷ نوع اسید آمینه، عناصر کمیاب مانند فسفر، آهن، پتاسیم، سدیم، کلسیم و سایر اسیدهای آمینه ضروری برای حیوانات است.
رشد خوراک و افزودنی های خوراکی ایده آل با پروتئین بالا برای انواع حیوانات خانگی، ماهی، پرندگان، قورباغه های جنگلی و تغذیه منظم می تواند باعث رشد حیوانات خانگی و ماهی های مختلف و حیوانات خاص و افزایش مقاومت آنها در برابر بیماری ها شود. خوراک دام خشک کرم پودر خوراک حیوانات پودر کرم پودر خشک

منابع تأمین کیتین و کیتوسان

کیتین پس از سلولز فراوان‌ترین پلی‌ساکارید در طبیعت است؛ که در اسکلت بیرونی ‌سخت‌پوستان مانند خرچنگ و میگوها، دیواره‌های سلولی قارچ‌ها، دندان‌های نرم‌تنان و فلس‌های ماهی، برخی فلس‌های دوزیستان و در کوتیکول حشرات مانند سوسک تاریکی یافت می‌شود.

فرآیند استخراج کیتن شامل دو مرحله اصلی حذف مواد معدنی و پروتئین‌زدایی است. اگرچه حذف مواد معدنی به عنوان یک مرحله کلیدی برای موفقیت در تصفیه کیتین در نظر گرفته می‌شود،

اما به علت مقدار خام اولیه کم میلورم (مقدار خاکستر موجود در کوتیکول کرم آرد (۳.۷%) در مقایسه با مقدار خاکستر موجود در اسکلت بیرونی و کوتیکول سایر گونه ها یا حتی در مقایسه با آن نسبتاً کم است) و بازده پایین پس از فرایند حذف که نمی‌تواند مقدار آب مصرفی فراوان را توجیه کند؛ معمولاً از این مرحله صرف نظر می‌شود.

کیتین میلورم 4 کاربرد
کیتین میلورم ۴ کاربرد – آموزش تولید و تکثیر لارو میل ورم

وزن خشک لارو میل ورم کیتین تشکیل می دهد mealworm

“حدود ۵ درصد از وزن خشک لارو ها را کیتین تشکیل می دهد. کیتین بعنوان یک پلی ساکارید، ممکن است بستری برای را تخمیر میکروبی در دستگاه گوارش مرغ ها فراهم سازد و از طرف دیگر می تواند به عنوان یک بستر برای تولید کیتوزان که دارای خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است، محسوب شود.
لذا امروزه از کیتوزان به عنوان یکی از افزودنی های خوراکی به جیره غذایی مرغ ها اضافه می شود.

منابع مقاله: asj.areeo.ac.ir | arvinfarm.ir | damdarebartar.com | magiran.com و چند مقاله دگیر

مصرف خوراکی میلورم برای انسان

سوال: در مورد مصرف خوراکی میلورم برای انسان یه مطلبی خوندم که گفته بود اتحادیه اروپا مجوز مصرف این حشره رو برای انسان صادر کرده این درسته؟
پاسخ: میلورم اولین حشره خوارکی برای مصارف انسانی است که در اتحادیه اروپا مجوز عرضه به بازار گرفته است.
کرم میلورم خشک حدود ۴۵ تا ۵۷ درصد پروتیین دارد اما برای استفاده بدنسازان باید کیتین (اسکلت خارجی حشره) حذف شود.

صادرات میل ورم

سوال: در ایران صادرات میل ورم داشته ایم؟
پاسخ: تاکنون به صورت رسمی صادرات میلورم در ایران انجام نشده و مستلزم دریافت مجوز پرورش، مجوز های صادرات، پروانه بهره برداری و مجوز بهداشت است. تا بتوانید به کشورهای دیگر صادر کنید.
و هر کشوری برای پرورش میل ورم یا واردات و صادرات میلورم استانداردهای خود را دارد، پس مواردی که کشور مقصد در نظر دارد باید رعایت کنید.
مزرعه آروین به کشور افغانستان و عراق سال های زیادی لارو میل ورم زنده Mealworms و لارو مگس سرباز سیاه BSFL ارسال کرده است.

کیتین میلورم - ثبت نام آموزش پرورش کرم میلورم
کیتین میلورم – ثبت نام آموزش پرورش کرم میلورم

ثبت نام آموزش پرورش کرم میلورم

دوست داری حشره میل ورم که از سوسک زرد آرد یا سوسک تاریکی تولید می شود را پرورش دهید؟

ثبت نام آموزش پرورش کرم میلورم
ثبت نام آموزش پرورش کرم میلورم

جهت ثبت نام در آموزش پرورش کرم میلورم لطفا نام و نام خانوادگی + تلفن همراه + نام شهرتان+ پرورش میلورم
را به شماره ۱۸۲۶|۶۸۲|۰۹۱۲ بفرستید.

بعد از دریافت پیامک با شما تماس می گیریم ده دقیقه مشاوره رایگان صحبت میکنیم

Drkhastha

ثبت درخواست محصولات و خدمات

به چه محصول و خدمتی نیاز دارید؟
درخواست خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام محمد آروین عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *